tröt

Jag söv vid 23 vaknade ur en dröm, kunde inte söva sedan loool.
Många tankar!
Kunde inte ens släppa löss!
Vad är det med mig !
Bush hotar!
Ohhhh jag orkar inte mer att se mer döda kroppar!
Det räcker nu!
I miljon människa dög i Irak!
En miljon! kan du tänka dig alltså en femte del av Danmarks befolkning!
Vart är moralen vart är mänskligheten! En kvinna sälja sig för att henns man har dött i Irak och ingen kan försörjer och ingen arbets plats kan ha henne!
Kan en människa blir så ond att inte blir rörd av detta?
Oh gud
Har varit in och spanat lite på nyblogget! Det var intressant att hitta en svensk syster har blivet muslim! Jag är verkligen stolt över att vara muslim och bär namnet Mohammad!
Och sedan såg en annan blogg som tillhörde en syster, hon trodde inte på gud som inte går och se, och vill inte ha en gud som skickar folk till helvete! Looool 
Jag har bett gud att vägleda henne till rätta vägen! Men det behövs samtidigt från denna person att också vill!
Går det att se gud?
Jo det går!
Hur?
Jo men inte med ögat, det finns massa saker och ting som det går inte se med ögat, det har försakare bevisat!
Men en annan kan se, som broder ibrahim talade för oss i föreläsning om hjärtat!
Jag ber han att han ta upp det på han nya blogg det var intressant!
Ibrahim har nyliggen öppnat en ny weblog han har en hemsida men den är på engelska, den är finn! Grattis för ny bloggen broder! Må gud belöna dig för altt gött du gör! Och förlåter dina synder!
Jo som sagt att hjärtat som känner av! Och ser när inte ögat ser?
Du ser inget när det mörkt men du känner av rädslan!
En kom och frågade imam Ali om han kunde se Gud. Imam svarade att han kunde se!
Han frågade igen hur han kunde se! Han svarade att han ser honom med hjärtat!
En kom frågade profeten, när kom gud? Profeten svarade tala om för mig när han fanns inte så jag kan ta reda på när han kom!
Nu ringer min veckklocka! Jag måste upp looool
Dags att ber morgons bön?
I'll pray för u all

image19glöm inte era finna kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Amanda

salam hamoudi! det var mycke att ta in! men sånt gillar jag. när folk vänder på mina åsikter och kan få mig att se saker från ett annat håll. tänker verkligen på de du sa och tycker inte att du har fel. men de har fått mig att tänka. fysikfrågan tog mig lite tid men jag fattar. alltså kommer jag aldrig träffa gud personligen om jag inte är typ..död? haha men sen, han är nästan för stor för mig att träffa. man skulle nästan känna sig hotad för att han kan göra vad som helst om man har varit en dålig person, han vet allt. det kanske är så att jag inte vågar tro? har alltid velat ha kontrollen över mig själv som person o tycker inte om när folk säger hur jag ska leva mitt liv.
Sen, förlåta? eller rättvisa?. Är inte förlåta rättvisa? förlåta kan vara oerhört svårt om personen har skadat en för livet på ngt sätt.Man kanske inte klarar av. Om han åter sviker en genom att göra samma sak är det upp till gud lr vem som helst vad hans straff ska vara. Man förtjänar inte hur mkt förlåtande som helst. Men man förtjänar en andra chans.

kolla vad du gjorde nu hamoudi, haha du fick mig att tänka til;) tack

2008-01-10 @ 07:21:21
URL: http://amandahanseen.blogg.se
Postat av: Jela

Assalamu Aleykom wa Rahmatullah wa Barakatuh.

Tack så mycket för din fina kommentar, den värmde.
Du har rätt, det är en del svårigheter i att vara muslim i nutid, men vi måste kämpa emot, gud hjälper oss insh'Allah!

Ja det är klart du får länka till mig.
Masalama

2008-01-10 @ 13:06:30
URL: http://jela.blogg.se
Postat av: Amanda

haha nejnejnej! jag har säkert gjort något i mitt liv men mena inget illa isåfall! vad vet jag vad gud tycker? bra att han är förlåtande:O haha

2008-01-10 @ 14:49:03
URL: http://amandahanseen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0