När allting började med kärlek

image10

När allting började med kärlek
Det var mörkt och tömt över allt
 Ingen kärlek heller
Vad händer sedan?
En Gudomlig vind vänder om allting
Gjorde mig kär
Den tog mig med ditt jag tillhör
Hjälpt mig hitta ljuset
Ljuset av Muhammad och Ali
Fatima och Hassan och Hussain
När det blev ljus jag såg Allah
Inte med ögon utan det var hjärtat
Hjärtat ser när allting kan vara blind
Jag var inte ensam längre
Inte heller mörkt
Att ha Allah i hjärtat det är jo vinsten
Då kom kärlek mer och mer
Tills jag hittade jag dig någon stans där
Kan det vara bara en vanlig träff?
Eller den var mer gudomlig?
Du var där precis vid den väen jag hade hittat
I kärleken till gud och ahlulbait
Jag hittar kärleken till dig
En sån gudomlig
Som en melodi som rinner ifrån gitarr strängar
Tyst och lugnt o fint som en skön sommar vind
Som känslan man får när man dyker i vatten



Mohamad Algabry
1 jan 2008


Kommentarer
Postat av: Nabatita

Va fint broder.

2008-01-01 @ 17:42:59
URL: http://nabatita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0