Klättraren och guden

image29



Klättraren och guden

Han va på väg att klättra upp mot toppen på berget, steg efter steg, självisk och mäktig tog han steg efter steg. Slog in spiken och fästade repet i spiken. Det var kalt, och varje steg blev det svårt att andas! Snart var solen ner, men han ville toppen på fjällen, då tog han steg efter steg med allt energi som han hade i sig, steg efter steg tills det blev mörkt, men han stannade aldrig han bara klättrade upp, inget kunde stoppa honom. Plötslig halkade han och ramlade ner, tack vara repet som satt fast i spiken som höll honom i luften.

Det var kalt och mörkt han var ensam, han kunde inte känna sig mäktig!

Då ropade han högt och bad hjälp från den all mäktiga gud!

?-         oh gud hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

?-         Du, gode gud, du som är den al mäktiga, hjälp mig!

Då kom svaren

Ja min lilla mänsklig varelse, jag hör dig! Vad vill du?

Det dröjde tills klättraren svarade.

?-         oh gud hjälp mig

?-         jag är ensam här!

Det blåste och det var mörkt och kalt, man kunde inte se något.

Ja min varelse, vad vill du ha hjälp med?

?-         jag vill nå marken!

?-         jag vill nå jord

Tror du på mig?

?-         ja det gör jag, du är min gud!

Skär av repen sa god till klättraren

?-         men jag kommer att dö

Tror du inte på mig min varelse?

?-         jo men jag vill inte dö

Om du tror på mig skär av repet!

Du blir räddad!

Det blev tyst, han skär aldrig repet, och han bara hängdes kvar i repet där!

På morgonen kom räddningstjänsten för att efterlysa klättraren. De hittade en död frysen kropp som var hängt där på ett halv meter avstånd från marken alltså jord!


Mohamad Algabry  29 jan 2008 kl. 1:46


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0