Natten kan du stanna kvar

image5

Natten kan du stanna kvar

1
Natten, du är den sista
Jag ber dig var den längsta
Ashura äga rum
Om solen kommer upp

2
Natten i karbala se!
Hur fint Hussain i natt ber
Han ber på spjutets topp!
Om solen kommer upp

3
Månen av Bani Hashem
O Akbar, Asghar, Qasem
Då alla dör ihop
Om solen kommer upp

4
Hussain få Zainab i ro
Han är hennes ägo
Då saknas alltihop
Om solen kommer upp

5
Natten kan du stanna kvar
Hon vill se bröderna kvar
Då saknar hon sin bror
Om solen kommer upp

6
Natten sänk den här rösten
Jag ber dig släcka trösten
Finns inte längre hopp
Om solen kommer upp

7
Natten se tårarna ber
Natten gör att barnen ler
Då leendet ger upp
Om solen kommer upp

8
Natten låt stjärnor skina
Låt inte camping brinna
Brinner tälten ihop
Om solen kommer upp

9
Nattens nionde sång
Jag ber dig vara lång
Om solen kommer upp
Ashura äger ord

Mohamad Algabry
tis den 11 dec 2007    15:16


Kommentarer
Postat av: Nabatita

Mashallah! Du är bäst min broder. :D

2007-12-13 @ 13:39:50
URL: http://nabatita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0